ENG
18 sty 2025
Od 1 stycznia 2025 roku w Unii Europejskiej wprowadzono zaostrzone przepisy dotyczące systemów AdBlue w pojazdach z silnikami Diesla. Nowe regulacje mają na celu skuteczniejsze wykrywanie manipulacji lub dezaktywacji tych systemów podczas obowiązkowych przeglądów technicznych. Kierowcy, którzy zdecydują się na takie nielegalne działania, mogą zostać ukarani grzywną w wysokości do 7 500 euro.
AdBlue to specjalny dodatek stosowany w nowoczesnych silnikach Diesla w celu redukcji emisji tlenków azotu (NOx). Wtryskiwany do układu wydechowego, przekształca szkodliwe NOx w parę wodną i nieszkodliwy azot, co przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza.
Choć systemy AdBlue mają istotne znaczenie dla ochrony środowiska, bywają źródłem problemów technicznych:
Niektórzy kierowcy decydują się na nielegalne wyłączanie systemów AdBlue, co jest teraz surowo karane.
Od początku 2025 roku wprowadzono zaawansowane urządzenia diagnostyczne, które potrafią wykrywać elektroniczną dezaktywację systemu AdBlue. Za manipulacje lub dezaktywacje przewidziano grzywny w wysokości do 7 500 euro.
Aby uniknąć problemów z systemem AdBlue i surowych kar finansowych, warto przestrzegać kilku zasad:
Nowe przepisy odzwierciedlają dążenia Unii Europejskiej do redukcji emisji zanieczyszczeń. Dla kierowców oznacza to jednak dodatkowe wyzwania i koszty. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio dbać o systemy AdBlue w swoich pojazdach i unikać manipulacji, które mogą wiązać się z wysokimi karami finansowymi.
JFC Polska Sp. z o.o.
ul. Białostocka 1, Karpin
05-252 Dąbrówka, Polska
Copyright © 2025 JFC POLSKA